Top Guidelines Of ایا بیماری زونا پرهیز غذایی دارد

Wiki Article

شاید فروید به این دلیل پارانویا را دربارهٔ روشنفکران مطرح می‌کند که روشنفکران افرادی هستند که قدم به مناطق ممنوعه می‌گذارند، به مطلق تردید دارند، به مقدسات حمله‌ور می‌شوند، از تابوها عبور می‌کنند، علیه حکومت می‌شورند، جانب محرومان و رنجدیدگان را می‌گیرند و نه تنها از برخورداران قدرت و ثروت طرفداری نمی‌کنند، بلکه استبداد و دیکتاتوری را به چالش می‌خوانند که بازخورد این امر سبب شکل‌گیری «توهم توطئه» در آنان می‌شود و برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن فرضی به واکنش‌های پارانوئیدی پناه می‌برند تا از این مجرا امنیت روانی خود را بازیابند.

شما یا یکی از اعضای خانواده‌ا‌تان سیستم ایمنی ضعیفی دارید. ابتلا به سرطان یا سایر بیماری‌های مزمن و مصرف بعضی از داروها ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی شود.

استفاده‌ی به‌موقع و صحیح از داروهای ضدویروس تجویز شده توسط پزشک به درمان قطعی بیماری زونا کمک می‌کند و خطر عوارض را کاهش می‌دهد.

پارانویا گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از گونه‌های آن را می‌توان برشمرد.

۱۰:۰۰ منو فوتر

زونا می‌تواند باعث درد شدید شود، بنابراین ممکن است پزشک موارد زیر را هم تجویز کند:

اگر اینگونه باشد، شما و نوزادتان در معرض خطر این بیماری قرار نخواهید داشت.

در صورت ایجاد نورالژی پس از هورمونی، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارند، از جمله کرم‌های موضعی مانند کپسایسین، لیدوکائین، داروهای ضد انعقادی مانند، گاباپنتین (نورونتین)، پرگابالین، داروهای ضد افسردگی و تزریق گلوکوکورتیکوئید داخل رحمی، ممکن است برای بیمارانی که به داروهای معمولی و اقدامات درمانی پاسخ نمی‌دهند، مفید باشند.

به‌علاوه، متخصصان این واکسن را برای کسانی که آبله مرغان یا زونا نداشته‌اند توصیه می‌کنند.

برای کودکان: واکسن آبله‌مرغان: کارشناسان واکسیناسیون معمول با واکسن واریسلا (‏واکسن آبله‌مرغان)‏ را در طول دوران کودکی توصیه می‌کنند. ​با تزریق دو دوز واکسن، حداقل ۹۰درصد شانس جلوگیری از آبله‌مرغان وجود دارد.

افزایش سن: اگرچه زونا به ندرت در کودکان رخ می‌دهد، اما در بزرگسالان مسن بسیار شایع است و با افزایش سن بروز می‌کند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که پارانویا با اعتقاد به تئوری‌های توطئه بیماری زونا از کجا میاد ارتباط مستقیم دارد.[۷][۸][۹][۱۰]

سپس متخصص سلامت روان یک ارزیابی جامع انجام خواهد داد. او ممکن است از فرد در مورد دوران کودکی، مدرسه، زندگی کاری و روابطش بپرسد.

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۸ راهکار مفید برای دوباره خوابیدن در نیمه شب

Report this wiki page